«De nieuwe RelayPort is echt een goed alternatief voor de populaire CarouselPort, voor diegenen die een nog hogere doorvoer nodig hebben. Door constant bakken op te roepen, heeft de operator onmiddellijk een nieuwe bak klaar nadat hij de vorige taak heeft bevestigd », zegt Arnold Hjelm Nielsen, Key Account Manager bij Element Logic Norway.
XXL, de toonaangevende sportretailer in Scandinavië, werd het eerste bedrijf ter wereld dat de AutoStore RelayPort gebruikte.
«Het verhoogt de afhandelingssnelheid aanzienlijk, omdat wachttijden tot een minimum worden beperkt. We zijn verheugd om te zien hoe deze nieuwe werkplek in de praktijk werkt », zegt Hjelm Nielsen.
«We zijn erg tevreden over de RelayPort. Door het dagelijks te gebruiken, hebben we de productiviteit van de medewerkers kunnen verhogen, wat op zijn beurt heeft geleid tot lagere personeelskosten», voegt Geir Nielsen, logistiek directeur bij XXL, toe.
Mogelijkheid tot 650 bins per uur
De nieuwe RelayPort bestaat uit een ergonomische werkplek met 2-6 buffermodules die de operator continu met bakken voedt. Met alle buffermodules en Black Line Robots kan hij tot 650 bins per uur aan. Beide AutoStore-robots, Red Line en Black Line, zijn compatibel met het werkstation, waardoor het een beschikbare optie is voor alle AutoStore-installaties – Op dagen met hoge volumes en veel deadlines heeft de RelayPort zijn hoge capaciteit bewezen door onze prestaties nog meer te verbeteren. Op een dag met veel volume kan elke werknemer zijn of haar snelheid gemakkelijk verdubbelen in vergelijking met het werken aan andere havens, legt Operationeel Manager bij XXL, Kai-Remi Berge, uit.
Het aftermarket-team van Element Logic volgt alle klanten regelmatig op en stelde al snel voor dat XXL hun AutoStore-systeem achteraf uitrustte met de nieuwe RelayPort zodra deze beschikbaar kwam. Het kostte hen ongeveer een week om het werkstation te monteren en in te stellen, inclusief een Touch-module en drie Tab-modules.
Bijna 100% uptime
De 32.000 m2 van XXL-sportretailer in Noorwegen moet efficiënt en consistent zijn om ervoor te zorgen dat bestellingen op tijd worden bezorgd. Hetzelfde geldt voor hun omni-logistiek centrum van 60.000 m2 in Zweden, dat de hele Europese Unie bedient.
«We zijn erg tevreden over de consistentie. Met de RelayPort hebben we de afgelopen maanden bijna 100 procent uptime in de poort gehad en zijn we beter voorbereid op de toekomst », concludeert Berge van XXL.
Feiten & Cijfers
- Bijna 100% up-time
- 3.200 orderregels per dag per operator
- 450 picks (batchpicking) per uur met drie modules en R5-robots.
Wilt u meer weten over de voordelen van overstappen op de RelayPort?